- De betaling gebeurt aan de chauffeur. Bij ritten waar vaste tarieven gelden wordt de volledige betaling gevraagd bij instappen. Indien u een factuur wenst, wordt deze na thuiskomst verzonden. Bij het niet betalen van de factuur 14 kalenderdagen na ontvangst wordt er een toeslag van 15% aangerekend op het totaalbedrag.
- Het is ten strengste verboden om in het voertuig te roken. Roken valt onder “bevuiling” zoals aangehaald in punt 11. Indien er gerookt wordt in het voertuig wordt de rit per direct stopgezet vanaf het moment dat de klant op een veilige plaats afgezet kan worden.
- Elke vorm van racisme, discriminatie of seksisme wordt ten strengste afgekeurd. Bij Taxico is iedereen gelijk, ongeacht huidskleur, geslacht en seksuele geaardheid. Bij Taxico zijn wij daarmee ook LGBTQIA+ vriendelijk!
- Het vervoer gebeurt onder verantwoordelijkheid van de klant, echter doet Taxico er alles aan om de perso(o)n(en) tijdig op bestemming af te zetten.
- Afwijkingen van de standaard dienstverlening kunnen, mits er een onderlinge overeenkomst tot stand gebracht kan worden via mail. Voor deze afwijkingen kunnen er meerkosten worden aangerekend die de klant op voorhand meegedeeld zal krijgen.
- Taxico kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen, veranderingen of annuleringen van de service door overmacht of door andere omstandigheden die niet te voorzien zijn. Taxico doet er alles aan, in het mogelijke en wettelijke, om dit te voorkomen.
- Indien u Taxico foutieve gegevens (bijv. verkeerde ophaallocatie of tijd) doorgeeft, kan er niet gegarandeerd worden dat de chauffeur beschikbaar is.
- Annuleringsregeling en wijzigingen:
– Annuleren is kosteloos indien dit minimaal 12 uur voor aanvang van de rit gebeurt. Indien er geannuleerd wordt binnen de 12 uur voor de aanvang van een geboekte rit, wordt 20% van de kilometervergoeding van de rit aangerekend.
– Wijzigingen zijn kosteloos. Bij annulatie van een wijziging wordt steeds 20% van de kilometervergoeding van de rit aangerekend.
– In geval van ‘no-show’ (het niet komen opdagen zonder waarschuwing) wordt de volledige kilometervergoeding van de rit aangerekend. - Het dragen van een gordel is wettelijk verplicht. Bij verbalisatie van een overtreding wordt de volledige boete verhaald op de klant.
- In een taxi is een kinderzitje niet verplicht. Ook hier geldt dat kinderen kleiner dan 1,35 m verplicht achterin moeten als er geen aangepast beveiligingssysteem voorzien is. Zij moeten dan wel de gordel dragen.
- Kosten als gevolg van bevuiling of schade van het interieur en/of exterieur, aangebracht door de klant, zullen worden aangerekend. Taxico rekent een vast bedrag van €250,00 dat direct aan de chauffeur betaald dient te worden. Indien de schoonmaak en/of reparatiekosten hoger uitvallen, worden deze ook verhaald op de klant.
- Aan de buitenzijde van het voertuig bevinden zich diverse camera’s, alsook in het interieur bevindt zich 1 camera. Deze camera’s nemen 24/7 op wat er in en rond het voertuig afspeelt, ook als deze geparkeerd staat. Deze beelden kunnen en zullen gebruikt worden in geval van bijvoorbeeld onenigheid of schade.
- Eten of drinken in de wagen (m.u.v. water) is enkel toegestaan mits nadrukkelijke toestemming van de chauffeur.
- Huisdieren zijn niet toegelaten in het voertuig, m.u.v huisdieren in een reismand of handtas mits dit telefonisch of via mail doorgegeven is.
- Het kan gebeuren dat u iets vergeet in de taxi. Verloren voorwerpen worden bewaard op de stelplaats van Taxico en kunnen hier opgehaald worden op afspraak. Het kan natuurlijk gebeuren dat niet de chauffeur, maar een volgende klant het verloren voorwerp vindt. De klant blijft daarom ten alle tijde aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van zijn goederen.
- Op alle bovengenoemde algemene voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing. Algemene voorwaarden en tarieven kunnen ten alle tijden door Taxico gewijzigd worden.
Wanneer u een rit boekt, betekent dit dat u onze algemene voorwaarden hebt gelezen en ermee akkoord gaat.